Merchant Marco Hotel - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu Merchant Marco Hotel - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu

Merchant Marco Hotel

Blijf op de hoogte en volg Thirza

12 Februari 2014 | China, Hangzhou

We kwamen aan bij het hotel, eerste indruk was erg schoon, kleurrijk en luxe. Toen kregen we onze sleutels van de kamer. Maar waarom werd onze baggage mee naar buiten genomen?!

We werden geleid naar het gebouw naast het hotel. De ingang stond vol met oude lelijke scooters, toen realiseerde ik me echt dat ik in Azië was haha. Toen 10 trappen op in een soort armoedige appartamenten flat. Op de bovenste verdieping waren onze kamers. Demi en ik deden we deuren open en toen konden we wel even door de grond zakken. Op het eerste gezicht leek het op een 1 sterren hotel kamer, waar je niet langer als 1 nacht in wil zitten. En toen de details; Een kille oude kamer met uitzicht op een parkeerplaats en een muur, ramen van enkelglas met kapotte kozijnen en de gordijnen hingen los aan de bovenkant. Het rook muf en er zat wat leek op schimmel in het ventilatie systeem, die het niet deed naar toebehoren. De kamer was steenkoud, we moesten onze jassen aanhouden. NOT DONE!
Dit was niet de deal natuurlijk, aangezien de andere studenten in een mooie kamer in hun hotel zaten. Ik kwam wel te begrijpen dat deze kamer voor chinese standaart zeker niet slecht is (zonder die schimmel dan). Snachts hoorden je chinezen de trap op stompen, op de deuren bonsen en hard praten en roggelen, we voelde ons hier niet veilig en ook vooral niet comfortabel. Ookal lagen de bedden wel erg lekker, en was het gebouw beschermd, volgens Lizzy.

Maar voor ons westerlingen, die net een lange vlucht achter de rug hadden, met een kamer erg below our expectations, was dit niet het beste begin. Wij waren akkoord gegaan met een kamer in het hotel, daar hebben wij een contract voor getekend. Dus natuurlijk hebben we actie ondernomen.

En guess what..
De manager van het hotel heeft ons direct een kamer gegeven in het hotel. Een badkamer van marmer en een stortdouche. Flatscreen en grote bedden. Echt heerlijk, super blij mee.

Over de werkzaamheden, ik ben de aankomende maanden 3 'Assistant Manager' en werk bij de receptie, en de laatste 3 maanden werk ik in het restaurant (wat echt niet me ding is, maar goed). De chineze collega's waren op het begin wat stilletjes maar na wat gesprekken kan ik met ze lachen en is het gezellig. Wel jammer dat er niet meer als 5 engels spreken.

Verder ben ik natuurlijk al wezen shoppen. Ik kijk me ogen uit hier. Ik loop de straat op en kijk al tegen de GAP aan en een grote shopping mall onder de grond, en een soort bijenkorf alleen dan met 6 verdiepingen. Shoes, makeup, jewelry, clothes, noem het maar op. Ik heb al Nikies in the pocket, dat was het eerste wat ik wilde gaan kopen. Zelfs al een robot gezien.. Ook heb ik West Lake, het beroemde meer in Hangzhou al bezocht en een pagoda op het water. Erg mooi.

Het eten hier ben ik nog erg vreemd van. In het restaurant in het hotel mogen we 3x per dag eten. Alleen ik heb om half 8 sochtends echt nog geen zin in inktvisringen, een maanvis, en een kippenpoot (geen kippenbout, maar kippenPOOT). Die Demi wel al heeft uitgeprobeert. Ging mij net iets te ver haha.

Heimwee heb ik nu nog geen last van, dat schijnt over een paar weekjes pas te komen. Ik heb het hier naar me zin en er volgen nog vele avonturen hier. China is een hele utidaging, maar ik ben toch blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

  • 12 Februari 2014 - 11:18

    Mama:

    Spannend, en leuk om te lezen dit reisverslag, meis... wist niet dat je dat al had. En fijn dat jullie een andere kamer hebben gekregen, goed gedaan!! Tja, is er trouwens geen brood s'morgens te krijgen? Of toast? Of continental breakfast, met een eitje of zo? Nou ik hoop je straks nog even te zien te krijgen via Skype, ok? Tot gauw, en als het niet lukt, geef niet dan proberen we het overmorgen, vrijdag. dan ben ik weer vrij en thuis op de tijd dat het bij jou sávonds is. xx

  • 12 Februari 2014 - 12:48

    Rian:

    He thirz, wat leuk deze site, wij gaan je zeker volgen. Spannend hoor, China, een hele coole belevenis.
    O jee, heb je je moeder laten weten dat er geen bruin brood is.....w.s. Is zij nu al aan het bedenken hoe zij zo snel mogelijk een pakketje bij je krijgt.....
    Maar ik hou haar wel even in bedwang, hoor.
    Veel plezier met je stage en op je luxe hotelkamer... Wie weet, is dit een leuk vakantieadres voor ons.

  • 12 Februari 2014 - 12:53

    Monique:

    Hoi Thirza wat een bofkont zeg qua hotelkamer van de hel in de hemel. Top hoor. Maar ze hebben toch ook bami en nasi ? Nou Veel plezier daar wim en ik lezen met plezier je avonturen. Lieve groetjes van ons. .

  • 12 Februari 2014 - 15:45

    Petra Muskee:

    Oooow, watheerlijk te horen allemaal. Alle ervarungen bij elkaarmaakt dat je deze tijd nooit zult vergeten!Haal er alles uit wT erin zit, Thirz! Doet me weer aan mijn London-tij denken, toen ik 18 was...en je hoeft niet perse heimwee te krijgen, hoor! Xxx

  • 12 Februari 2014 - 15:47

    Henk:

    Hallo Thirza we zijn blij dat jullie naar het hotel uit eindelijk konden overgaan. Leuk om jullie zo te volgen. Groetjes Bernadette en Henk

  • 12 Februari 2014 - 18:09

    Piet En Hanna:

    Wat leuk zeg om je avonturen te lezen. Veel plezier en succes met je stage.

  • 12 Februari 2014 - 23:02

    Michelle:

    Hoi Thirza, wat leuk om je eerste dagen te lezen! Wist niet dat je zo goed kan schrijven! Wij gaan je hier en via FB zeker volgen. Geniet van de mooie en unieke ervaring. Liefs Michelle.

  • 18 Februari 2014 - 10:26

    Opa Tirion:

    Ik vond het een lleuk verslag en ga het echt bijhouden.Alles went wel dus aan het eten
    ga je ook wennen.Ben gerust dat je nu eengoed hotel hebt.Doe je best
    alles komt goed.Daaaaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Beijing

20 Mei 2014

Afgelopen maand..

20 Maart 2014

Ziekenhuis avontuurtje

26 Februari 2014

Drukke week achter de rug

14 Februari 2014

Buikgriep in China
Thirza

Stage in China!

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 4640

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: