Drukke week achter de rug - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu Drukke week achter de rug - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu

Drukke week achter de rug

Blijf op de hoogte en volg Thirza

26 Februari 2014 | China, Hangzhou

Na een drukke tijd, heb ik eindelijk weer even tijd om wat te schrijven. Afgelopen Zondag was het lekker warm en het zonnetje scheen, een mooie dag om West Lake te bezoeken. De hoge bergen die het meer omringen, de dansende bejaarde mensen op kattengejank muziek, de houten bootjes op het water, de zon die op het water weerkaatst en de tempels verschuild in de bergen, zijn samen echt een sprookjesachtig gezicht. Ondertussen wat kiekjes genomen met wat chinezen die persé met mij op de foto willden.

In plaats van de taxi te nemen, zijn we op ons gevoel gaan teruglopen door de stad, en hebben onderweg een binnenplaats bezocht die de eerste moderne huizen van China weergaven. Daarnaast ook een paar nieuwe shopping malls ontdekt, en even de Carrefour en KFC en Subway bezocht.

Demi is sinds gister ziek, hoge koorts, dus moesten we naar het 'beste' ziekenhuis in de omgeving, gelukkig 1 straat verderop. Dit is het meest lopende band ziekenhuis dat ik heb gezien, en het meest lelijke ook nog. De meeste chinezen droegen mondkapjes, en sommige hoesten lekker van zich af. Met een hand voor ons mond, werden we van de ene gebouw naar t andere gestuurd. Demi heeft 3 keer bloed moeten laten prikken, en heeft een paar uur aan het infuus gezeten. Dat was weer een bijzondere ervaring.

De laatste week heb ik weer aardig wat meegemaakt. Gezellig met een paar Canadezen, Amerikanen, en Chinezen naar Slim's geweest, een nette burgertent met oude jazz muziek op de achtergrond. De eigenaar was een grote stevige meneer uit New York , die daar bekend stond op zijn burgers en nu een paar restaurants in China heeft geopend. Ook naar een live-band geluisterd in een bar die ons een beetje deed denken aan Amsterdam, door de layout en het schaatsen op tv. En van het weekend natuurlijk weer naar G+ geweest, en daar weer wat nieuwe expat's uit Australië ontmoet.

Het werk in de lobby gaat goed, er komen steeds meer buitenlanders in het hotel waar ik een praatje mee kan maken. Het was vooral leuk om 1 Nederlander en 1 Belg te spreken. De belg was een meneer die fabrieken hier in China en India heeft, en de Nederlanders kwam voor zijn vrouws familiebezoek, die vertelde dat hij zich mateloos irriteerd aan de roggelende mensen en dat hij China helemaal niks vind. De Belg met de fabrieken komt hier regelmatig en kende mijn voorgangers in het hotel. We hebben een lange chat gehad over het leven van een expat en hij heeft me een goede boost gegeven. Jammer dat hij weer weg is! Ondertussen zijn er ook weer 'stiekem' foto's van mij gemaakt, nee echt, in de lift (lekker obvious, omdat ik 1 meter van hem vandaan sta en in de spiegel achter hem toch echt mezelf op zn scherm zie staan), in het restaurant en in de lobby zelf. Super irritant, vooral dat ze denken dat ik het echt niet doorheb ofzo. En wat ik ook al vaak krijg, zijn businesscards van gasten, uitnodigingen voor diners en zelf job offers! Het lastige is dat je niet direct 'nee' mag zeggen en er met een heel verhaal eronder uit moet praten. Jaja, elke dag is weer een hele ervaring.

Het fruit hier trouwens, is super lekker! Bananen hebben een lekkere zoete smaak, de aardbeien zijn ook super.
Ik ga zo weer beginnen met werken, er is mij een levering van pizzahut beloofd, dus ik zie er naar uit haha. Aan het einde van de week hebben we een toeristisch tripje gepland, foto's gooi in in mijn China album op facebook.

Groetjes uit China!




  • 26 Februari 2014 - 12:22

    Jim Stadt:

    Thirza wil je mij op jou Reisverslag zetten.

  • 26 Februari 2014 - 19:15

    Mama:

    Hai lieverd, leuk om weer de laatste belevenissen te lezen... en wat een mooie foto's op FB. Misschien hier ook nog eentje?? Zal wel een aparte ervaring zijn geweest, zo'n ziekenhuis.. Hopelijk voelt Demi zich snel beter, en doen de medicijnen hun werk.
    Zeg ik benijd je wel een beetje hoor, met die leuke muziektenten en live-muziek!! Dat hebben we helaas niet in Ermelo, te weinig in ieder geval... jij beleefd tenminste wat!
    Leuk om te lezen van je werk in de lobby, hoe divers de bezoekers wel niet zijn die naar het hotel komen, en dat je al went in het omgaan met verschillende mensen.
    Nou hier z'n gangetje, he, oma zit in het gips met haar vingers, misschien een idee om eens bij haar vandaag te skypen met je, dan kan ze je ook zien. Zullen we wel even een momentje afspreken, oke? En ook eens bij opa vandaag, als we weer 's naar Rotterdam gaan. En verder wordt het heel langzaam ook lente hier, alles schijnt een maand vroeger te bloeien en te groeien en al veel mensen hebben hooikoorts hier.
    Nou schat, ik ben benieuwd welke leuke uitstapjes je binnenkort weer maakt, en blijf kijken naar een mooie zijde blousje, haha! Die staat hoog op mijn wensenlijst!
    xx mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Beijing

20 Mei 2014

Afgelopen maand..

20 Maart 2014

Ziekenhuis avontuurtje

26 Februari 2014

Drukke week achter de rug

14 Februari 2014

Buikgriep in China
Thirza

Stage in China!

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4644

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: