Ziekenhuis avontuurtje - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu Ziekenhuis avontuurtje - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis avontuurtje

Blijf op de hoogte en volg Thirza

20 Maart 2014 | China, Hangzhou

Ondertussen ben ik al weer bijna 2 maanden in China.. de tijd vliegt!
Er is in de afgelopen 2 weken dan ook weer vanalles gebeurd, nee, geen dag is saai hier. Door al het gratis eten in het restaurant van het hotel, en het goedkope en groot aanbod van eten buiten de deur, merkten Demi en ik dat ons buikje aardig aan het groeien is. Door mijn aziatische achtergrond kom ik vrijwel nooit kilo's aan, ongeacht wat ik eet. Maar vreemd genoeg begon ik het toch echt in de spiegel te zien. Demi en ik besloten op Zaterdag avond (twee weken geleden) weer lekker naar Slim's New York Steak & Burger te gaan, en een burger te bestellen met alles erop en eraan. Mijn buik voelde sinds die 3 dagen ervoor al erg opgezet dat het na die burger zelfs pijn ging doen, het leek wel een zwangerschapsbuikje. Ademen kon haast niet aangezien me buik helemaal naar voren stond. Ik sloeg het toetje over en we hebben snel de taxi naar het hotel gepakt.

In het hotel plofte ik op bed, zette en filmpje op en kon door de misselijkheid een paar minuten geen woord meer zeggen. Ik dacht eerst dat ik gewoon te veel had gegeten.. en die avond begon te ellende.
Alles kwam eruit, jaja, alsof al het eten en drinken van de afgelopen week er in 1x uit wilde.
Boven de wc hangend heb ik onze 'engel' Lizzy ingelicht over wat er aan de hand was, en die vond uiteraard dat ik gelijk naar het ziekenhuis moest (dat is hun oplossing op alles) en had daarom ook de manager van het restaurant en alle hotel staff laten weten dat ik boven de wc hing... fijn. Maar nee, dat vond ik eerst niet nodig en daarnaast kon ik niet eens lopen tenzij ik de wc met me mee kon dragen. Nee, ik wilde de wc niet los laten.

Jammer genoeg werd het alleenmaar erger en de misselijkheid werd ook steeds heftiger. Toch maar naar het ziekenhuis, was toch om de hoek. Heel lief wachtten er collega's in de lobby om met ons mee te gaan naar het ziekenhuis. Arm aan arm, half getild, krom lopend en over een zwerver stappend door de drukke straat waren we er dan eindelijk. Lijk wit en in een rolstoel rolde ik door het ziekenhuis (die er trouwens zo onpersoonlijk uitziet als een ondergrondse parkeerplaats) en alle chinezen vonden mij weer heel interessant en konden het niet van weerhouden me aan te staren en te wijzen. Heel irritant als je je niet lekker en moe voelt.

Er was een klein kamertje en daar zat de dokter die gelukkig engels kon spreken. Ke kon gewoon naar binnen lopen en alvast gaan zitten terwijl de patient ervoor zijn advies en medicijnen nog kreeg. Ik was aan de beurt en vertelde wat er aan de hand was. De dokter vond dat ik moest gaan liggen op een ligbed die daar stond, om op mijn buik te drukken. Tijdens mijn tijd in China heb ik opgegeven op mijn smetvrees want anders is China niet te genieten, haha. Ik gaf al aan dat als ik ging liggen, ik misselijk werd. Maar nee, het moest en zou gebeuren. Na een poging, sprong in van het bed af, het kamertje uit en rende de gang op richting de eerste beste wc. Ik smeet de eerste deur open, twee gaten in de grond.. de volgende deur dan, een soort concierge hok met het meest AFSCHUWELIJKE wc die ik ooit in mijn leven heb gezien. Aangezien het warme water me mond al uitkwam, dacht ik er niet bij na en polfte op mijn knieën. Om het nog erger te maken, was er ook geen wc papier, gewoon simpelweg omdat je dat zelf moet meenemen naar de wc.

Met een nog witter hoofd (en een heel vies gevoel) rolde ze me door naar de hal voor het bloedprikken. Je staat in de rij, alsof je bij de supermarkt staat. Iedereen staat mee te kijken en de vrouw achter het glas was ook niet mee te communiceren. Na het bloedprikken krijgt iedereen een watje op de arm gedrukt, en die watjes met bloed kun je dan ook overal op de grond vinden. Iedereen hoest van zich af en overal hoor je krijsende kinderen. Niet echt rustgevend allemaal.

We moesten een uur wachten tot de uitslag van de bloedtest. Maar ondertussen ging mijn buik gewoon vrolijk door met vervelend doen. Demi heeft de rolstoel met mij erin om de tien minuten moeten rennen naar een van de o zo geweldige wc's daar. Op een gegeven moment was de enige westerse toilet door iemand besmeerd met bloed, maar ik kon geen seconde langer meer wachten dus ik sprong in de rolstoel, demi rende naar de lift op naar een andere verdieping in hoop om een wc te vinden. En Demi, die vond het helemaal grappig natuurlijk, en ik ondertussen keihard bidden dat mijn buik het nog even wilde inhouden. Ik was doodsmoe van alle lichamelijke inspanningen. Een uur later moesten we terug naar de dokter voor de uitslag, dus weer terug door de lange hallen van het ziekenhuis. En iedereen maar staren en in je nek ademen, ik zat er echt doorheen. De uitslag van de bloedtest heb ik niet alleen gehoort, een paar andere onbekende zieke chinezen waren ook heel benieuwd naar de uitslag dus kwamen om me heen staan en luisterden gezellig mee en keken zelfs op de medicijnen, terwijl ze van zich af hoesten.

Ik werd helemaal teruggerold naar het hotel over straat en het was ondertussen rond 1 uur snachts. Ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke nacht meegemaakt en geen oog dicht gedaan. Ik heb denk ik wel 7 keer overgegeven in 4 uurtjes, en andere details zal ik jullie besparen. Telkens weer douchen, even proberen te slapen, en weer naar de wc rennen. Ik wist niet dat er zoveel liters water in mijn kleine lichaam zat haha. Heb ik een geluk dat ik in een luxe kamer zit..

Daarna ben ik 4 dagen in bed gebleven aangezien mijn buik erg van slag was en ik kon alleen vloeibaar en fruit eten. Ik kijk sindsdien erg uit metwat ik eet, en probeer nu ook veel gezond te eten en te bewegen.

Terwijl ik dit schrijf, zit in op een heel gaaf College. Ik zal hier in mijn volgende verslag over schrijven. Xx

  • 20 Maart 2014 - 15:01

    Jenny Dijk:

    Hallo Thirza,

    Ik hoop dat het weer beter met je gaat en dat Demi en jij nu weg blijven uit dat ziekenhuis. Maar petje af hoe jullie je er samen door heen slaan. Goed gedaan! Veel plezier deze week op het College, ik ben benieuwd hoe dat is geweest. Veel plezier nog in China en voorzichtig met eten!!

  • 20 Maart 2014 - 22:29

    Mama:

    Ik ben zo blij dat het inmiddels, hopelijk voor heeeel lang weer achter de rug is, die voedselproblemen, meisje, en dat je inmiddels volop geniet van het weekje college... ik rilde van afschuw bij het lezen van je berichtjes toen. Blijf maar goed oppassen bij alles wat je eet en drinkt, maar ja, dat weet je gelukkig zelf ook wel.
    Nu ik dit schrijf, weet heel Nederland inmiddels wie De Mol is, ik zal niks verklappen, je moet het maar terugzien. Jammer dat we de serie niet samen hebben kunnen uitzien, het begon zo spannend in Hong Kong, weet je nog? Maar jij hebt zonder De Mol ook je eigen avontuur, haha!
    Veel plezier op de campus daar nog, voordat je weer teruggaat naar je balie in het hotel, en tot gauw weer op Skype, meissie!

  • 22 Maart 2014 - 16:06

    Petra ,muskee:

    Nou, thirza, dat buikje is er dus weer van af.... Elk nadeel hep zn voordeel. Leuk t ni e, maar wel n avontuur. Vergeet t maar auw en ga lekkr door met genieten! Xxpetra

  • 26 Maart 2014 - 12:10

    Opa:

    Als je in holland was gebleven,had je nooit zulke ervaringen meegemaakt.
    Het is toch spannend vooral jouw ziekenhuis ervaring.Niet te filmen.Ik zie het
    zo voor me.Je word er wel sterker door en je ervaart veel .Je word ook minder
    kieskeurig.Alles werkt uiiteindelijk ten goede.Dat verlegen meisje word
    sterker en zekerder.Je weet dat je nu voorzichtiger moet zijn met alles.
    Veel plezier en stekte in de komende dagen en maanden. OPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Beijing

20 Mei 2014

Afgelopen maand..

20 Maart 2014

Ziekenhuis avontuurtje

26 Februari 2014

Drukke week achter de rug

14 Februari 2014

Buikgriep in China
Thirza

Stage in China!

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 4648

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: