Stage in China! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu Stage in China! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu

Stage in China!

Blijf op de hoogte en volg Thirza

09 Februari 2014 | China, Hangzhou

Waarom China?

Het begon allemaal in September, ik moest voor het 2e jaar van mijn opleiding 'International Aviation Services' een stage uitkiezen in één van de beschikbare landen: Spanje, Engeland, Duitsland, België, Nederland en voor de avonturiers.. ik hoor me moeder al lachen.. China! Ik was zo onder de indruk van de voorlichting over de stage in China en wist gelijk al wat ik wilde; 6 maanden naar China. Bij het avondeten kwam ik ermee voor de draad. Terwijl ik me avondeten erin schoof zei ik vol enthousiasme: Pa, ma, ik wil 6 maanden naar China voor stage! ..even viel een soort van stilte. Dat zagen ze niet aankomen. En aangezien ik nogal (zoals mijn moeder mij vaak noemt) 'verwend en een huismus' ben, was dit dan ook wel een krankzinnig idee. En ook omdat het zo ver weg is natuurlijk. Maar goed, ze mee gegaan naar de voorlichtingen en zagen heel goedl in waarom ik dit graag wilde. En zijn ook super enthousiast.

Ik heb gekozen voor China omdat het een one in a lifetime experience is, iets abnormaals, wat je 1x doet in je leven. Niet dat animatie in Lloret de Mar zo standaard is, maar China trok mij toch meer aan. Alles is anders en je kan niet zomaar naar huis. Ik vond zelf dat ik meer zelfstandig moet worden en daar krijg ik nu dan echt de kans voor. En tegelijkertijd leer ik super veel, en krijg ik de gelegenheid om te reizen.

Er waren veel voorbereidingen voor China. CV's en motivatie brieven werden heen en weer naar China gemailt, gelukkig hebben we super goed contact met mevrouw Ding, onze chinese contact persoon. Reageert super snel en is heel aardig. Toen ik was aangenomen moesten de vaccinaties, visum, en een prijzige ticket worden geregeld. Niet alles ging als t moest dus soms waren dingen erg stressvol en onzeker. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen.

Ik ben in een hotel geplaats met Demi, mijn klasgenootje. Waar ik super blij mee was omdat ik goed met haar kan opschieten en ze een goede steun is.
Hangzhou is volgens Marco Polo de mooiste stad op aarde, en ons hotel heet dan ook het 'Merchant Marco Hotel'.

Al mijn familieleden en vrienden waren super enthousiast toen ze hoorden dat ik naar China zou gaan. Iedereen leefde met me mee en daar was ik super blij mee. Op mijn 18e verjaardag heb ik nog iedereen kunnen zien en dat vond ik erg fijn.

En toen kwam het allemaal wel heel dicht bij..

  • 12 Februari 2014 - 14:23

    Jim & Myrna Stadt:

    Tirza Go for it

  • 12 Februari 2014 - 23:16

    Kim Schretzmeijer:

    leuk om te lezen thirza, kleine meisjes worden idd groot!
    wat een stoere keuze om all the way to china te gaan...
    ik wens je heel veel succes, maar vooral ook heel veel plezier, geniet vd stad en cultuur, maar bovenal being een independent woman hahaha who run the world....juist girlsss
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Beijing

20 Mei 2014

Afgelopen maand..

20 Maart 2014

Ziekenhuis avontuurtje

26 Februari 2014

Drukke week achter de rug

14 Februari 2014

Buikgriep in China
Thirza

Stage in China!

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 4651

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: