Assistant manager - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu Assistant manager - Reisverslag uit Hangzhou, China van Thirza Verburgt - WaarBenJij.nu

Assistant manager

Blijf op de hoogte en volg Thirza

13 Februari 2014 | China, Hangzhou

Het was vandaag weer vroeg dag. Om 7 uur opstaan met een jetlag is geen pretje. Wakker worden uit me slaap omdat ik honger heb en mijn brein actief is, en doodsmoe als ik moet opstaan. Vervolgens trek ik me uniform aan, en ga naar het restaurant om te ontbijten. In Nederland is het dan 12 uur snachts, en ik zit aan de vis, bami, en fruitsalades. Wat me eerst misselijk maakte, maar raak er nu al wat aan gewend.

Het was vandaag me tweede werkdag als assistant manager. De hele dag door de lobby lopen, interessant doen achter me bureau, kamers bezoeken (lekker met de lift haha), chinese papieren invullen, praatjes maken met bussiness mannen en vooral veel lachen en knikken.
Ook leuk dat er kinderen met hun ouders naar me toe komen en hun beste beentje engels voor zetten, om een gesprekje aan te gaan. Ik ben al een paar keer beautiful genoemd, wat me wel verlegen maakt hihi'. En er werden vandaag voor t eerst foto's van me gemaakt! haha. Wat wel af en toe vervelend is is dat chinezen heel erg kunnen staren en kijken.

Mijn collega's hebben mij vandaag 'Milk tea' met jelly erin laten proeven (in onze o zo mooie moderne hokje achter de receptie, waar ik telkens bijna over een mollige slapende chinees struikel en half door de ingezakte vloer zak).
Apart die warme melk, thee en jelly door een rietje.. maar toch best lekker!

Er werd vandaag een president uit Beijing in het hotel verwacht, dus ik en mijn collega gingen zijn kamer checken op de allerhoogste verdieping, verdieping 17. De kamer had geen deur, maar meer een gate. Er zat een keuken, woonkamer, eetkamer, 2 huge slaapkamers en badkamers in. Het uitzicht was over heel Hangzhou en West Lake met zijn bergen erachter. wauw..

Later op de dag checkte een man uit Iran in. Ik maakte een praatje en bracht hem naar de lift. Vraagt hij ineens; What time do you finish your work today? We can go to a bar after you are free from work if you would like to. Ehhh.. nee dankuwel. haha

Net weer heerlijk vrolijk gedoucht onder mijn luxe stortdouche, alsof ik in de warme regen sta. Bedden weer opgemaakt, fruit langs gebracht, en de was opgehaald door de housekeeping. Not so bad! Binnekort maar eens gebruik maken van de gym. Maar eerst lekker relaxen na een lange dag.

  • 13 Februari 2014 - 15:26

    Miranda Thijssen:

    Ha die Thirza,
    Wat leuk zeg om te lezen wat je allemaal meemaakt. Tja, het zal niet de eerste keer zijn dat je op de foto moet. Zelfs op de de Chinese Muur werden er meer foto's van mijn kinderen gemaakt dan van de Muur zelf. Op een gegeven moment ben je er ook klaar mee hoor. Want andersom willen ze niet.
    Maar heel gaaf dat je in China zit. Je gaat nog heel veel meemaken daar. En het eten is daar zo lekker, de chinezen eten ook de hele dag door. Veel plezier en blijf schrijven he! kus Miranda

  • 13 Februari 2014 - 15:27

    Sandra Stadt :

    Goh Thirza
    Jij vermaakt je wel daar in China dat lees ik wel!
    Je bent een goeie schrijfster! Met plezier lees ik al je avonturen.
    Die thee die je kreeg noemen ze bubble tea in chinatown in Amerika.
    Ik zag dat vorige week op YouTube en zag er heerlijk uit. Ik wil het ook gaan maken van de week.
    Over een paar dagen zal je wel over je jetlag zijn en gaat het vast beter.
    Veel plezier daar en blijf lekker schrijven!
    Groetjes, Kenneth & Sandra

  • 13 Februari 2014 - 22:39

    Mama:

    Zo meis, nou dat was dan een spannende tweede dag, begrijp ik uit je verhaal... ben heel benieuwd hoe die thee smaakt, als echte theeliefhebber! k Hoop dat je buikpijn wat minder is vanmorgen, even wennen natuurlijk die gefrituurde vis s'morgens, haha! Kan ook door de jetlag komen. En wat een goeie tips van onze nichten hierboven, gaaf hoor! Heb papa's en opa's mailadres aangemaakt trouwens voor dit reisverslag, ok?
    Aan de temperatuur te zien is het praktisch hetzelfde weer daar en hier, het is grijs en vannacht stevige storm ook nog's. Zet 'm op, deze eerste week, meis. xx mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Beijing

20 Mei 2014

Afgelopen maand..

20 Maart 2014

Ziekenhuis avontuurtje

26 Februari 2014

Drukke week achter de rug

14 Februari 2014

Buikgriep in China
Thirza

Stage in China!

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 4669

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: